stress, hoe los je dit op

Stress, hoe houd je het vakantie gevoel wat langer vast.

De schoolvakanties zijn voorbij, de scholen zijn weer begonnen. Er is weer file op de weg en veel collega’s zijn weer terug. Zodoende komt iedereen weer in zijn/haar ritme en wordt de werkdruk weer opgevoerd. Voor diegene die kinderen hebben gaat alles weer in het gareel. Iedereen op tijd uit bed, eten, haren kammen en op tijd de deur uit. Mijzelf gaf dit iedere dag weer stress. Ik wilde hier heel graag verandering inbrengen. Maar hoe doe je dit?

 

Afgelopen zomer heb ik naast heerlijk 4 weken vrij gehad en lekker met mijn gezin genoten, ook een aantal cursussen gedaan. Het zijn modules uit de Kinesiologie, stress release (met succes je stress te lijf) en Touch for health. En ik kan je zeggen, er gaat een wereld voor mij open. Ik wil jullie hier graag deelgenoot van maken omdat het mijn overtuiging is dat heel veel mensen last hebben van stress ( en voeding, maar dit komt later). certificaat kinesiologie

Vanaf vandaag pak ik dit anders aan, wil je dit ook, ik zal je uitleggen hoe ook jij dit kan.

Tijdens mijn cursus kreeg ik in eerste instantie alleen maar stress, ik wilde weten hoe het kon, waarom het zo was en was dit nu echt mogelijk, want de oplossing lijkt wel heel erg simpel. En voor diegene die mij een beetje kennen, weten dat ik eerst alles moet kunnen beredeneren, er een logica in moet zitten en het liefst alles bewezen. Het advies was heel simpel, ga uit je hoofd ( dat alleen gaf al rust, haha) ga het doen en ervaar. En ze had gelijk het werkt!

Dus de volgende keer ga ik pas uitleggen hoe het werkt maar hier is de oefening en ervaar het zelf.

Op het moment dat je stress ervaart leg je jouw hand op je voorhoofd, op de plek waar je de bobbels voelt van je voorhoofd. Je denkt aan je stress totdat je afdwaalt en je er niet meer op concentreert.

Deze techniek werkt goed en is voldoende bij alledaagse stress. Probeer het zelf maar eens. Volgende keer vertel ik meer.

 

 

Geef een reactie